۱۳۹۴ تیر ۳۱, چهارشنبه

ایران - قیام سی تیر مردم ایران در حمایت از مصدق | سازمان مجاهدين خلق ايران


قیام سی تیر در حمایت دکتر محمد مصدق 
سی تیر سالگرد قیام مردم ایران علیه کودتای ضد مردمی 28 مرداد بود که در آن روز مردم به حمایت از مصدق کبیر رهبر ضد استثماری انگلیس برخاسته و مصدق را بر سر کار آوردند ا ین روز بعنوان یک روز تاریخی بزرگ در تاریخ ایران ثبت شده است .
به تاریخچه این قیام شکوهمند در لینک زیر توجه کنید:
قیام سی تیر مردم ایران در حمایت از مصدق | سازمان مجاهدين خلق ايران |

ایران - شورا، یگانه بدیل دموکراتیک | سازمان مجاهدين خلق ايران

جلسه شورای ملی مقاومت ایران 
سی تیر سالروز تاسیس شورای ملی مقاومت ایران توسط رهبر مقاومت ایران مسعود رجوی است .
این یگانه آلترناتیو حکومت ولی فقیه ارتجاع بمدت 34 سال است که به مبارزه علیه رژیم آخوندی ادامه میدهد و هر روز نیز گسترش یافته و برنامه های مشخصی نیز برای ایران فردا ارائه داده است .به گوشه ای از تاریخچه این  شورا توجه کنید:
شورای ملی مقاومت ایران در 30تیر 1360، در سالگرد قیام ملی 30تیر تأسیس شد تا یادآور این باشد که این شورا در ادامه همان خط دکتر محمد مصدق پیشوای فقید نهضت ملی مردم ایران و برای تحقق آرمانهای آزادیخواهانه و استقلال‌طلبانه‌یی که مردم ایران بیش از یکصد سال است برای آن مبارزه می‌کنند، تشکیل شده است.
در اساسنامه شورای ملی مقاومت آمده است: «شورای ملی مقاومت برای سرنگونی رژیم خمینی و استقرار دولت موقت تشکیل شده است».
تأسیس شورا یک ماه بعد از آغاز مقاومت انقلابی توسط مسعود رجوی و در بحبوحه موج اعدامهای جنون‌آمیز خمینی و در سیاهترین روزهای حاکمیت اختناق در تهران خون‌ گرفته اعلام شد.
شورای ملی مقاومت، پیوسته در کانون مبارزات مردم ایران در برابر فاشیسم مذهبی جرار حاکم بر میهنمان قرار داشته است و اعضا و مسئولان آن عمر و زندگی خود را وقف پیشبرد آرمان رهایی‌بخش مردم ایران کرده‌اند. اعضا و مسئولان شورای ملی مقاومت فارغ از هر سمت و مسئولیتی که در سازمان کار شورا به عهده‌ دارند، در وهله اول خود را رزمنده جبهه نبرد آزادی مردم ایران می‌دانند و در سرد و گرم روزگار، پیوسته همراه با سایر هموطنان، در تظاهراتها، تحصن‌ها و فعالیتها، برای رساندن صدای مظلومیت مردم ایران به گوش جهانیان حضور داشته‌اند و همراه با آنها فریاد زده و از جان مایه گذاشته‌اند.
ادامه ...

ایران - عمل صالح چیست؟


دراسلام اصیل و انقلابی,عمل صالح رهایی بخش و یکتاپرستانه ,وجه تمایز عینی و واقعی بین شرک و ایمان است .
پس عملی را که درهر دوره تاریخی,در جهت نابودی ستم واستثمار باشدعمل صالح گویند . «فلیعمل عملاً صالحاً ولا یشرک بعباده ربّه أحداً »، «باید به‌عمل صالح بپردازند ـ و بلافاصله بعد از آن ـ به عبادت خدا شرک نورزند». 
اعمال نیک بسیارند، ولی در هر زمان تنها یک عمل هست که می‌تواند صالح و شایسته تلقی شود. «یعنی سزاوارترین عمل» باشد. آن هم عملی است که موازی یا هر چه موازی‌تر با بردار تکامل باشد. 
عملی که مصالح کمال‌طلبانه را به بهترین وجه تأمین بکند. دستگیری از یک فقیر، حفاظت از خانواده و فرزندان برای این‌که به فساد کشیده نشوند، شرکت فعال در مبارزه اجتماعی به‌خاطر نابودی بهره‌کشی، همگی اعمالی خوب و نیکو هستند؛ 
ولی در این میان یکی از این اعمال هست که مناسب‌ترین و شایسته‌ترین عمل محسوب می‌شود؛ آن هم عملی که در جهت حل تضادی اصلی جامعه باشد. 
برای نمونه، در ایران امروز، شایسته‌ترین انتخاب همان عملی است که در جهت حل تضاد اصلی جامعه ایران، یعنی مبارزه برای سرنگونی رژیم آخوندی، انجام می‌شود. امروز، این عمل است که دقیقاً مکمل ایمان است. بقیه اعمال هر چقدر خوب و نیکو باشد نقش فرعی دارند و عمل صالح محسوب نمی‌شوند. 
ادامه ...