۱۳۹۴ مرداد ۲۹, پنجشنبه

ایران -پروفسور ژان زیگلروضعیت ساکتان اشرفی در کمپ لیبرتی را محکوم میکند

پروفسور ژان زیگلر
پروفسور ژان زیگلرعضو کمیته مشورتی حقوق بشر ملل متحد در مصاحبه ای نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد و بیانیه علنی کمیسرعالی حقوق بشر ملل متحد در مورد ایران را یک واقعه بسیار مهم ارزیابی کرد.
او همچنین وضعیت اعضای مجاهدین در کمپ لیبرتی را محکوم و درمورد آن ابراز نگرانی کرد.
وی در این مصاحبه گفت:روز 5 اوت واقعه بسیارمهمی برای اولین باررخ داد و کمیسرعالی حقوق‌بشر ملل‌متحد در یک بیانیه علنی، نقض وحشیانه و گسترده حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد... در همین حال اغلب اعضای کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر که نوزدهمین اجلاس خود را در ژنو برگزارمی‌کند، (بیانیه‌یی را امضا کردند) که حاوی دو نکته مهم است: (اولاً ) آنها به‌طور کامل از بیانیه کمیسر عالی حقوق‌بشر حمایت می‌کنند؛ او به‌طور مشخص اعدام‌های خودسرانه زندانیان سیاسی را محکوم کرد. ثانیاً ما (به‌عنوان) اعضای این کمیته وضعیت موجود در کمپ لیبرتی را محکوم و نگرانی‌مان را ابراز کردیم... (اشرفی‌ها) به‌صورت داوطلبانه پذیرفتند که تحت کنترل ملل متحد، به لیبرتی جابه‌جا شوند... . اما حملاتی علیه این کمپ صورت گرفت و هم‌چنان نیز تهدید مداومی علیه ساکنان که رزمندگان آزادی هستند وجود دارند. آنها الگویی از مقاومت دموکراتیک و صلح‌آمیز را در برابر یک رژیم تروریست ارائه می‌کنند... .
من و همکارانم در کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر که (این بیانیه) را امضا کرده‌اند، بر این باوریم که ما وظیفه داریم حفاظت لیبرتی (را تأمین کنیم).
ما به‌عنوان مکانیسم ملل‌متحد این‌جا در ژنو وظیفه داریم که از لیبرتی حمایت کنیم. ما وظیفه اخلاقی و قانونی داریم، تحت قانون بین‌الملل که حفاظت دائمی افرادی را در کمپ لیبرتی به‌سر می‌برند و مقاومت می‌کنند تضمین کنیم. آنها الگویی برای جهان هستند، برای همه افراد آزاده جهان، با مبارزه، صبر و عزم جزمشان. شخصاً می‌خواهم تحسین و قدردانی بسیار عمیق خود را به مردان و زنان لیبرتی، به این رزمندگان مقاومت ابراز کنم که در لیبرتی پایداری می‌کنند».