۱۳۹۴ آذر ۱۳, جمعه

ایران - 16آذر روز قیام دانشگاه




16آذر روزی که با شهادت سه دانشجوی دانشكده فنی دانشگاه تهران به نام‌های (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) رقم خورد. این روز نقطة عطفی در تاریخ فعالیت‌های سیاسی دانشجویان علیه ظلم و دیکتاتوری به شمار میرود.
این سه دانشجوبرای اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا وهمچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، درتاریخ ۱۶ آذر۱۳۳۲(حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران توسط مامورین شاه به شهادت شدند.
شعار آن روزدانشجویان اتحاد! مبارزه! پیروزی بود و تا به امروز نیزادامه دارد و درروند خود به شعار«دانشجو میمیرد ذلت نمپذیرد »ارتقا پیدا کرده است و روزی نیست که صدای اعتراض دانشجویان آزاده ازدانشگاههای مختلف بلند نباشد که نهایتا نیز به 16آذر 88کشید که به آتش کشیدن و لگد مال کردن تصاویرخامنه ای و خمینی انجامید که تا به امروز ادامه دارد.
بر جوانان و بخصوص دانشجویان ماست که برخلاف خواسته این دجالان بپا خواسته واعتراض وفریادعلیه دیکتاتوری مذهبی را با الگوبرداری از مجاهدان راه آزادی در لیبرتی ,که بعدازموشکباران لیبرتی در7 آبان سرود فتح و پیروزی سردادند ازاین جرثومه فساد و تباهی و دشمن آگاهی و آزادی مردم ایران فاصله گرفته و شعله اعتراض را دردانشگاهها هرچه فروزانترنگه داشته و پیشگام اعتراضات اقشار مختلف بوده و ازاعتراضات آنها نیزحمایت کنند.
سازمان مجاهدین خلق ایران به مناسبت 16آذر این هفته را هفته اعتراض و خیزش اعلام کرده است که با یاد شهدای جنبش دانشجویی شهدایی همچون کیانوش آسا - ترانه موسوی - ندا آقا سلطان - مصطفي غنيان -علیرضا داودی با ايستادگي و پايداري، همراه با سايراقشار تحت ستم جامعه ، هم صدا با زندانيان سياسي قهرمان درزندانهاي رژيم جنایتکاربار ديگر فرياد مرگ براصل ولایت فقیه سرداده واین هفته را به هفته اعتراض علیه دیکتاتوری تبديل كرده و به دژخیمان حاکم بر میهن درزنجیر نشان دهیم که این نسل سر سازگاری با او تا سرنگونی تام و تمام نظام پلید آخوندی نداشته و ندارد.