۱۳۹۴ آذر ۲۱, شنبه

ایران - آلخو ویدال کوادراس از مقاومت ایران و اشنایی اش با آ»


آلخو ویدال کوادراس
پروفسور آلخو ویدال کوادراس معاون سابق پارلمان اروپا و از حامیان مقاومت ایران از 15سال پیش با مقاومت ایران آشنا شد و از آن به بعد در همه صحنه های سخت یارو پشتیبان مقاومت ایران است او که مردی بسیارمتواضع و مایه گذارو بسیار انساندوست  است وجدان بشریت مردمی را نمایندگی میکند که هرگز به سیاستهای مماشاتگرانه و بازارمابانه  کشورشان با رژیم آخوندی و همدستانشان در منطقه و غرب اعتقاد نداشته و علیه آن قیام کرده اند.
او در جلسه ای که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در اورسوراواز در مقر شورای ملی مقاومت ایران و با حضور خانم مریم رجوی و سناتور جوزف لیبرمن برگزار شد شرکت کرد ودر سخنرانی که داشت از  نحوه آشنایی اش با مقاومت ایران وشرایط و اتهامات و فشارهایی که در این رابطه متحمل شده است با سادگی خاص خودش گفت با هم این سخنرانی را میخوانیم :
پروفسور آلخو ویدال کوادراس
خانم رئیس‌جمهور عزیز (محترم)، سناتورعزیز، دوستان عزیز، با تشکر فراوان ازمعرفی بسیار خوبی که کردید. نخست مایلم از شما، سناتور، بابت حمایت مستمرتان ازتلاشهای مردم ایران برای رسیدن به دموکراسی و آزادی تشکر کنم. شما همواره فراترازسیاستهای حزبی به‌عنوان یک حامی قوی، موضعی قوی در برابر ملایان در ایران و بنیادگرایی اسلامی شناخته می‌شدید.اجازه دهید به شما بابت این سخنرانی عالی‌تان تبریک بگویم. همچنین باید بگویم که صددرصد با همه نکاتی که امروزاین‌جا برای ما گفتید موافق هستم.
در 15سالی که معاون رئیس پارلمان اروپا بودم ازنزدیک با مقاومت ایران کار کرده‌ام. شاید منافع سیاسی وحرفه‌ای‌ام به من بعضاً توصیه می‌کرد که محتاطتر برخورد کنم. اما وجدانهای اخلاقی و منافع درازمدت اروپا همواره به من گفته‌اند که در کنار اپوزیسیون دموکراتیک ایران قرار بگیرم. 
وقتی من با شما همکاریم را آغاز کردم اوضاع خیلی ساده نبود چون باید به یاد داشته باشیم که در آن زمان سازمان مجاهدین، یا همان‌طور که در آمریکا با مخفف MEK شناخته می‌شود، در لیست سیاه اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا قرار داشت. 
تصمیم گرفتم، و نه تنها من بلکه بسیاری از همکارانم در پارلمان اروپا تصمیم گرفتیم دراین مسیر بسیارسخت تا حذف نهایی آنها ازهمه لیستهای سیاه در کنارمریم رجوی قرار بگیریم و مسیر را برای یک ایران آزاد هموار سازیم.همان‌طور که بهترازمن می‌دانید این یک نبرد بسیار طولانی، سخت و دشوار، اما بسیار افتخارآمیز بوده است. هرگزحتی برای یک ثانیه نسبت به آن تصمیم پشیمان نشده‌ام که من و دیگر همکارانم در پارلمان اروپا را بخشی ازاین خانواده بزرگ مقاومت ایران تبدیل کرد. 
خیلی در این رابطه مفتخرم. شما می‌توانید تصور کنید چه شایعات و اتهامات متعددی که باید با آن مواجه می‌شدیم، و اعتراف می‌کنم که بعضاً حتی مقداری دچار ابهام می‌شدیم. اما هر بار چک می‌کردیم و همه این اتهامات را مورد تحقیق قرار می‌دادیم و به‌زودی به این اشراف می‌رسیدیم که آنها خالی از هر گونه اعتبار یا حقیقت بودند. آنها تنها انتشارات اطلاعات رژیم ایران بودند.
ادامه ......