۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

ایران - شورای ملی مقاومت: رژیم ایران در مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شد

سا زمان ملل متحد
در پنجشنبه شب 28 آبان 1394 کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد در هفتادمین اجلاس خود قطعنامه ای را در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران به تصویب رساند.این قطعنامه با 76 رای مثبت به تصویب رسید.
در این قطعنامه از آمار بالای احکام اعدام بخصوص اعدام نوجوانان که حین ارتکاب کمتر از 18 سال سن داشته اند  و هم چنین خشونت علیه پیروان اقلیتهای مذهبی و نبودن آزادی بیان  ابراز نگرانی شده و از آخوندهای حاکم بر ایران خواستار پایان دادن به این  موارد نقض حقوق بشر شده اند .
شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه این قطعنامه را به اطلاع عموم رسانده و خاطر نشان کرده است که مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران بارها خواستار ارجاع پرونده حقوق بشر به شورای امنیت سازمان ملل شده است .
مریم رجوی: پرونده جنایات رژیم باید به شورای امنیت ارجاع و مسئولان آن در مقابل عدالت قرار گیرند.- پنجشنبه شب ۲۸ آبان 1394(۱۹نوامبر۲۰۱۵) کمیته سوم مجموع عمومی ملل متحد، در هفتادمین اجلاس خود قطعنامه یی را به تصویب رساند که نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت فاشیسم دینی را محکوم نمود و از جمله «نگرانی جدی خود را از تناوب بالا و اجرای احکام اعدام در نبود سیستمهای حفاظتی شناخته شده بین المللی از جمله اعدامهایی که بدون اعلام به اعضای خانواده یا وکیل زندانی انجام گرفته و همچنین تحمیل و انجام حکم اعدام علیه نوجوانان و افرادی که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند» ابراز کرد و به رژیم آخوندی «برای لغو مجازات مرگ، در قانون و در عمل» فراخوان داد و از این رژیم خواست «در قانون و در عمل تضمین کند هیچ کس مورد شکنجه یا سایر رفتارها و مجازات بیرحمانه، غیرانسانی یا اهانت آمیز قرار نگیرد».
قطعنامه از رژیم ایران قویاً می خواهد که «به تمامی اشکال تبعیض و دیگر موارد نقض حقوق بشر علیه زنان و دختران» پایان دهد، و ضمن «ابراز نگرانی جدی» نسبت به «خشونت علیه پیروان اقلیتهای مذهبی به رسمیت شناخته شده یا ناشده» به “رفع تمامی اشکال تبعیض ودیگر موارد نقض حقوق بشرعلیه اقلیتهای قومی و زبانی و سایر اقلیتها در قانون و در عمل» فراخوان می دهد و خواستار آن است که “به اعمال محدودیتهای شدید و گسترده علیه حق آزادی بیان، ابراز عقیده، انجمنها و تجمعات صلح آمیز... پایان دهد» و افرادی که “به طور خودسرانه بازداشت» شده اند را آزاد کند.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت،از تصویب این قطعنامه که شصت و دومین قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران توسط ملل متحد است استقبال کرد. وی گفت هر چند قطعنامه صرفاً بخشهایی از جنایات رژیم آخوندی را در بر می گیرد، اما یک بار دیگر نشان می دهد که به چشم پوشی بر فاجعه حقوق بشر در ایران باید پایان داده شود و پرونده جنایات این رژیم از جمله120هزار اعدام سیاسی و7 قتل عام در اشرف و لیبرتی، به منظور اتخاذ اقدامهای لازم الاجرا و بازدارنده به شورای امنیت ملل متحد احاله و مسئولان این جنایات که با هر تعریفی جنایت علیه بشریت محسوب می‌شوند در مقابل عدالت قرار گیرند.
ادامه ....