۱۳۹۴ خرداد ۲۹, جمعه

ایران - مصاحبه مسعود رجوی در رابطه با ارتش آزادی بخش ملی ا یران

مسعود رجوی فرمانده کل ارتش آزادی بخش ملی ایران 
… تأسیس این ارتش آزادیبخش به‌مثابه بازوی مسلح و استوار و پر اقتدار مردم ایران، از خیلی وقت پیش در صدر آرزوهای مجاهدین و همه آزادیخواهان و نیروهای میهن‌دوست و میهن‌پرست این مرز و بوم و در صدر آرزوهای همه مشتاقان استقلال و آزادی ایران بوده است. و کمبود آن یکی از مهم‌ترین حلقه‌های گمشده تاریخ ما، یعنی تاریخ جنبشهای مستمر مردم ایران در دوران معاصر، محسوب می‌شود. از زمان مجاهدان آزادی‌ستان صدر مشروطه تا همین امروز یعنی تا مجاهدین خلق ایران، از ستارخان گرفته تا مصدق فقید پیشوای نهضت ضداستعماری مردم ایران، همه این جنبشهای میهنی و مردمی، تنها با در اختیار داشتن یک‌چنین ارتشی می‌توانستند در برابر یورش و ایلغار ارتجاع و استعمار و در برابر سلطه مجدد دشمنان آزادی و استقلال ایران ـ‌چنان‌که باید‌ـ مقاومت بکنند و از بروز فجایع بزرگی مثل کودتای ننگین 28مرداد و یا سایر شکستها ممانعت کنند. تنها با پشتگرمی به یک ارتش آزادیبخش ملی و مردمی، می‌شد پیروزی پایدار را برای مردم ایران تضمین کرد. تا این‌که بهار آزادی، آن‌ قدرتند و زودگذر نباشد. آخر، می‌گویند که حق گرفتنی است و نه دادنی. امثال شاه و خمینی و سایر مرتجعان و ایادی استعمار، هیچ‌وقت خودشان نمی‌آیند حق مردم را دو دستی به آنها تقدیم بکنند. اینها، یعنی امثال خمینی، خودشان سارق حق و دزد حق بوده‌اند و هستند و خواهند بود.‌پس چنگالهای خونین خمینی و دژخیمانش و مزدورانش را باید با قدرت ـ‌با قدرت مسلحانه‌ـ از میان گوشت و پوست مردم درآورد، والا، دیگر چه راهی باقی می‌ماند؟ مگر اینها زبان خوش حالیشان می‌شود؟ مگر بویی از انسانیت و خلق و خویی از بشریت برده‌اند؟ 
ادامه .....

ایران - مسعود رجوی : مزرعه خوبیها

مسعود و مریم رجوی 30خرداد 1364
در اثر رنج و شکنج اسرا و شهدا و در اثر آگاهی مردم ایران، گذار مدوام خلاق و خونین و سرکش از ظلمت تیره و تار خمینی به جانب آفتاب تابان آزادی هر روز بیشتر چشم‌ها را خیره می‌کند. بچه‌ها آمدند و سرود خواندند اجازه بدهید ابتدا به قصه‌ای، قصه مردم ایران را منهم همراه با قصه‌ایی آغاز بکنم، کجایید بچه‌ها؟ گوش بدهید. 
مزرعه‌ایی بود به‌نام مزرعه خوبی‌ها، کبوترها مرغها مرغابی‌ها اردک‌ها و جوجه‌ها در آن براحتی و صفا زندگی می‌کردند. تازه آزاد شده بودند یک روز کفتارها اون را محاصره کردند کفتارها عمامه هم بر سرشان بود وای بر شما وای بر شما، که با تمسک به لباس پیغمبر چه کردید؟ 
«کبر مقتًا عند اللّه» بزرگترین خشم را بر او میانگیزید.
ادامه ....

ایران - پیام مسعود رجوی به مناسبت اعلام تاسیس ارتش ازادی بخش ملی ایران

مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران 
پیام برادر مجاهد مسعود رجوی در آستانه 30خرداد1366 
و اعلام تأسیس ارتش آزادیبخش ملی ایران 
به نام خدا 
و 
به‌ نام خلق قهرمان ایران 
به نام انقلاب نوین مردم ایران 
به نام صلح و آزادی 
به نام شهیدان و زندانیان مقاوم خلق 
هم‌میهنان، مردم آگاه و آزاده ایران؛ 
با تعظیم به روانهای والای شهدای انقلاب نوین ایران به‌ویژه سمبل زن انقلابی مجاهد اشرف رجوی و سردار شهید خلق موسی خیابانی و بیش از هفتاد هزار قهرمان به‌خون‌خفته دیگر که پرچم بزرگترین مقاومت سراسری، سازمان‌یافته و مسلحانه تاریخ میهن ما را برافراشتند و با یاد همه قهرمانان اسیر و در زنجیری که رایت شرف و شکوه خلق ایران را در شکنجه‌گاهها و زندانهای دشمن سبع و ضدبشر بردوش می‌کشند؛ در آستانه 30خرداد، سالروز تظاهرات عظیم مردمی در 30خرداد1360، سرآغاز انقلاب نوین مردم ایران و روز شهدا و زندانیان سیاسی، با میمنت و فرخندگی بنیانگذاری «ارتش آزادیبخش ملی» را به اطلاع می‌رسانم. 
ادامه .....

ایران - نگاهی به موضعگیریهای مجاهدین در دو و نیمه سال پس از انقلاب ضد سلطنتی

مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران 
22بهمن انقلاب ضد سلطنتی پیروز شد و شاه سقوط کرد و همه خوشحال از اینکه بالاخره دیکتاتوری فرو ریخت و آزادی برقرار شد از فردای آن روز مجاهدین شروع به فعالیت سیاسی و افشاگرانه کردند ولی این شادی و سرور از بدست آوردن آزادی بیشتر از دو سال طول نکشید و باز اختناق و زندان و زندگی مخفی و ...شروع شد به روزشمار این دوسال توجه کنید‌:
23بهمن 57- اعلام موجودیت دفاتر جنبش ملی مجاهدین در سراسر کشور: مجاهدین در راستای گسترش پایگاه اجتماعی خود در فردای انقلاب ضدسلطنتی ، «جنبش ملی مجاهدین» را به منزله‌ی «ارگان سیاسی» خود تأسیس کردند. شهید موسی خیابانی درباره خط و روش سیاسی مجاهدین بعد از سرنگونی شاه گفته بود: «با توجه به مجموعه شناختهایی که ما از ماهیت و بافت رژیم داشتیم و بر اساس ماهیت و هویت ویژه خودمان و موقعیت سازمان در فردای انقلاب، خط ما این بود که تا آن جا که ممکن و مقدور است ضمن یک حرکت و مبارزه مسالمت آمیز، سازمان، هدفها، آرمانها و برنامه‌های خود را به میان توده‌های مردم ببریم و پایگاه اجتماعیمان را در بین توده‌های مردم گسترش بدهیم، آگاهی سیاسی مردم را ارتقا داده و با گسترش و تحکیم موقعیت سازمان، اساسی‌ترین کمبودی که انقلاب داشت، یعنی فقدان یک سازمان انقلابی سراسری توده‌یی را برطرف نماییم» 
ادامه ....