۱۳۹۴ آبان ۲۱, پنجشنبه

ایران - فشار و محدودیت علیه ساکنان مجاهد اشرفی در لیبرتی بعد از موشکباران


کمپ لیبرتی بعداز موشکباران 7 آبان 
یک هفته بعد از موشکباران لیبرتی درعراق کمیته سرکوب مستقر در لیبرتی علیه ساکنان کمپ فشار و محدودیت اعمال میکند و از وارد کردن امکانات و وسایل لازم برای جبران خسارات و جمع آوری خرابه جلوگیری میکند و در این رابطه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه ای به مجامع بین المللی فراخوان داده است که به دولت عراق برای انجام تعهداتش در قبال ساکنان لیبرتی یادآور شوند .
متن اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران بشرح زیر است :
کمیته دولتی سرکوب مجاهدان اشرفی در روز سه‌شنبه 19آبان ماه از ورود سوخت، روغن ژنراتور و الزامات آببندی سقف بنگالهای آسیب دیده جلوگیری کرد. روز گذشته خودروهای کرایه شده توسط ساکنان برای تخلیه منابع سپتیک نیز اجازه ورود نیافتند. این اقدامهای ضدانسانی توسط کمیته سرکوب تحت نظر فالح فیاض، مشاور امنیت ملی دولت عراق و در ادامه شدت بخشیدن به محاصره لیبرتی صورت می‌گیرد که همزمان با حمله موشکی 7آبان شروع شده است.
اکنون دو هفته بعد از حمله موشکی کمیته دولتی سرکوب هم‌چنان از ورود نیازمندیهای اولیه ساکنان و حداقل الزامات برای تعمیر و بازسازی کمپ و همچنین از ورود ماشین‌آلات لازم برای جمع کردن آثار تخریب و پاکسازی کمپ و انتقال بنگالها و انبوه اقلام منهدم شده و جابه‌جایی سنگرها و تی‌والهای فروریخته جلوگیری می‌کند.
محاصره ضدانسانی لیبرتی و جلوگیری از ورود نیازمندیهای اولیه انسانی، نقض فاحش حقوق‌بشر و نقض آشکار یادداشت تفاهم امضا شده بین یونامی و دولت عراق در 25دسامبر 2011 و نقض بسیاری از معاهدات بین‌المللی و یک اقدام مجرمانه و شایان پیگرد قانونی است.