۱۳۹۴ مرداد ۱۵, پنجشنبه

ایران - رفسنجانی در جنگ قدرت با خامنه ای نتیجه مذاکرات را به جیب خود ریخت

خامنه ای در سخنرانی خود شروع مذاکرات اتمی  را از زمان دولت قبلی یعنی احمدی نژاد بیان کرد و گفت که مذاکرات با آمریکا با اجازه و زیر نظر خود من شروع شد و تأکید کرد که این هم در دولت قبلی و نه این دولت بود.
ولی رفسنجانی در جنگ قدرت با خامنه ای روز سه شنبه 13 مرداد که در برج میلاد سخنرانی میکرد گفت :مذاکراتی که آن موقع شروع شد، جدی نبود، تیم ضعیفی را برای انجام آن گذاشتند، چرا که دولت احمدی‌نژاد انگیزه این کار را نداشت و آن را «در نطفه خفه کرد». متقابلاً این دولت ما بود که «ذاتاً » این کاره بود و تابو مذاکرات با آمریکا را شکست و حالا یک عده، بی‌خودی «دارند دست و پا می‌زنند». به عبارت دیگر رفسنجانی، این وضعیت سیاسی جدید یا به قول خودش این «تحول» را یک عمل انجام شده می‌داند که خامنه‌ای و باندش در برابر آن دست و پای مذبوحانه می‌زنند.
رفسنجانی که می‌داند تا تنور بحث توافق داغ است، باید نان خود را بچسباند، در انتشار متن همین سخنرانی در سایت خودش و سایر رسانه‌های وابسته با سرعت بسیار عمل کرد و کاملاً آشکار بود که نمی‌خواهد در این دوئل، تأخیر داشته باشد؛ به‌خصوص که خامنه‌ای، بحث مذاکرات و تلاش برای مصادره آن را روز دوم تیرماه مطرح کرد و جنگ هژمونی با رفسنجانی را هم قبل از آن، از مراسم سالمرگ دجال (در 14خرداد) کلید زد؛ بنابراین اگر رفسنجانی دیرتر اقدام می‌کرد قافیه را باخته بود............



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر